سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر برنامه ریزی حمل و نقل در صادرات میوه

نظر

صادرات و حمل و نقل کالاها یک تلاش پیچیده است و بیشتر از آن هنگام که محصولات حساس مانند کالاهای فاسد شونده به بازار عرضه شود، نگهداری محصولات کشاورزی وارداتی در شرایط عالی هنگام ورود به سفره مصرف کننده کار آسانی نیست. این سیستم به یک سیستم با کیفیت و انطباق پیچیده در کل مراحل لجستیک، از نقطه برداشت تا نقطه نهایی توزیع نیاز دارد.

در انتخاب مناسب ترین حالت حمل و نقل برای تهیه محصولات از کشور مبدا تا  کشور مقصد جنبه های بسیاری در نظر گرفته شده است. بسته به مقصد نهایی، کالاهای ارسال شده به بازار خارجی از طریق جاده ، ریلی ، هوایی ، دریا ، داخل کشور قابل حمل هستند. ترکیبی از هر یک از این موارد استفاده موثر از تجهیزات و حالت های حمل و نقل، هزینه های حمل و نقل و لجستیک را کاهش می دهد.

با این حال ، برنامه ریزی برای صادرات میوه با برنامه ریزی حمل و نقل به پایان نمی رسد. عوامل دیگری که به طور مستقیم با بازار مقصد مرتبط هستند. از جمله مقررات و گواهینامه های انطباق محصول ، اسناد صادراتی ، عوارض و مالیات و... باید در نظر گرفته شوند. برای آشنایی هر چه بیشتر با صادرات میوه روی لینک زیر کلیک کنید.

http://volga-crops.com/fa/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D8%AA/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87/1/%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87/4

هنگام تصمیم گیری در مورد برنامه لجستیکی برای صادرات میوه تازه خود ، باید فاکتورهای زیر مورد توجه قرار گیرد:

 

صادرات میوه

تدارکات(لجستیک) کارآمد

حمل و نقل اغلب پرهزینه‌ترین عامل در کانال بازاریابی کالاهای قابل فساد است. با توجه به میوه و سبزیجات تازه ، هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب روش مناسب حمل و نقل - زمینی ، دریایی ، هوایی ترکیبی از عوامل مهمی را در نظر می گیرند. این عوامل شامل فاصله تا بازار و همچنین قابلیت آسیب پذیری و ارزش محصول می باشد. از هر روشی که استفاده شود ، اصول حمل و نقل یکسان است:

  • بارگیری و تخلیه باید تا حد امکان با دقت انجام شود.
  • زمان انتقال باید تا حد امکان کوتاه باشد.
  • این محصول باید به عنوان مثال در کارتن های مقوایی یا بسته بندی صادراتی به خوبی محافظت شود تا از آسیب جسمی به محصول جلوگیری شود.
  • شلوغی و حرکت باید تا حد امکان کاهش یابد.
  • از گرمای بیش از حد باید اجتناب شود.
  • از دست دادن آب محصول باید تا حد ممکن محدود باشد.
  • هزینه ها در نظر گرفته شود: به عنوان مثال در هنگام پرواز با هواپیما ، هزینه حمل و نقل ممکن است از هزینه تولید فراتر رود.

حفاظت مداوم از میوه

محصولات تازه مانند میوه و سبزیجات دارای طول عمر کوتاه هستند و در هنگام حمل و نقل بسیار مستعد آسیب شدید و جبران ناپذیر  هستند ، به ویژه اگر درجه حرارت ثابت نباشد. حتی تغییرات کمی در دما می تواند به میزان قابل توجهی روی ماندگاری محصولات تازه و ارزش آن تأثیر بگذارد. شرایط لازم برای حفظ و نگهداری باید بطور مداوم و با توجه به درجه حرارت ، رطوبت نسبی و گردش هوای لازم برای حفظ محصول حفظ شود.

سرمادهی اولیه و از بین بردن سریع حرارت میدانی از محصولات تازه برداشت شده، یک اقدام اساسی برای حفظ و گسترش طراوت ، کیفیت و ماندگاری میوه ها و سبزیجات تازه است. در حالت ایده آل در نزدیکی نقطه برداشت خنک کننده قرار داده می شود. به طوری که محصول برداشت شده به سرعت دمای مطلوب خود را ذخیره می کند. بهتر است پیش از سرمایش توسط ظروف ریفر یا تأسیسات سردخانه بزرگتر در نزدیکی مراکز شهری این کار انجام شود. اما این امکانات برای حفظ درجه حرارت در یک محدوده از پیش تعیین شده طراحی شده اند ، نه اینکه آن را خنک کنند. این بدان معنی است که محموله باید قبل از بارگیری در سردخانه یا یخچال فریزر ، به دمای موردنیاز برسد.

اعتماد به شرکت های متخصص حمل و نقل

اکثر صادرکنندگان میوه ترجیح می دهند خود لجستیک یا تدارکات را مدیریت نکنند ، و در عوض تصمیم دارند با یک شرکت تخصصی در زمینه لجستیک و حتی ترخیص کالا، که طیف گسترده ای از تخصص و خدمات را در این رابطه ارائه می دهد ، همکاری کنند به این ترتیب خدمات زیر نصیب شما می شود :

  • دانش دقیق در مورد قوانین و مقررات صادرات و واردات کشور مقصد خواهید داشت
  • هنگام انتقال به یک کشور جدید یک واسطه خواهید داشت.
  • در صورت لزوم چندین روش حمل و نقل مختلف را برای آنها بررسی و انتخاب می کنید
  • در محاسبه عوارض و مالیات کمک خواهید داشت

مهم است که اطمینان حاصل کنید که حمل و نقل منتخب انتخابی متناسب با نیازهای کسب و کار شما است.

به این ترتیب هتگام عقد قرار داد با این شرکت ها  به طور دقیق بررسی می کنید که آیا در صادرات میوه شما

  • بهترین روش حمل و نقل انتخاب شده است یا خیر؟
  •  آیا حمل و نقل میوه های صادراتی از شرایط معاملاتی استاندارد و بهترین روش پیروی می کند؟
  • آیا آنها در حمل و نقل به کشورهایی که مورد نظر شما هستند تجربه دارند؟
  • اگر شما نیاز به استفاده از چندین حالت مختلف حمل و نقل دارید ، آیا آنها می توانند این کار را انجام دهند؟

حمل و نقل میوه صادراتی

الزامات مهم در صادرات میوه و محصولات تازه

در صادرات میوه ومحصولات کشاورزی امنیت مواد غذایی بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل صادرات میوه و انواع محصولات تازه کشاورزی مشمول شرایط مختلف قانونی است. موارد اصلی عبارتند از:

  • استفاده محدود از سموم دفع آفات
  • محصولات حاوی سموم دفع آفات بیشتر از حد مجاز نباشد.
  • استانداردهای بازاریابی رعایت شده باشد.
  • رعایت استانداردهای عمومی و خاص کشور مقصد برای حداقل کیفیت کلیه میوه ها و سبزیجات تازه 
  • برچسب زدن و بسته بندی صادراتی استاندارد
  • بسته بندی میوه یا سبزیجات با کارتن باید اطلاعاتی از قبیل نام و آدرس شرکت بسته بندی یا دستگاه های ارسال را ذکر کنند. نام محصول؛ کشور مبدا؛ و اطلاعاتی برای ردیابی.
  • اعتبار شرکت حمل محصول

مطابف با شرایط فرهنگی و سلیقه بازار مصرف کننده باشد.

 شرکت های معتبر در زمینه صادرات میوه و محصولات کشاورزی به خوبی بر اهمیت برنامه ریزی حمل و نقل از ابتدای برداشت محصول تا مرحله ورود به بازار مقصد واقف هستند. انتخاب یکی از راه های دریایی، زمینه، هوایی و ... معمولا برا اساس نوع محصول کشاورزی و شرایط مناسب حمل و نقل و نگهداری آن صورت می گیرد تا علاوه بر شرایط بهینه برای امنیت محصول بتواند توجیه اقصادی و در نهایت سود آور باشد.به این دلیل است که سابقه شرکت های صادرات میوه و محصولات کشاورزی اهمیت دارد چراکه شما در واقع تجربه مفید آن ها را بکارگرفته و متحمل ضرر نمی شوید.

منبع:http://volga-crops.com/