سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا کامپوزیت دندان های واقعی شما را خراب می کند؟

نظر

اما، هنوز چند نکته وجود دارد که هنگام تصمیم گیری برای گرفتن یا نگرفتن کامپوزیت دندان باید در نظر بگیرید. همه مشتریان کاندیدای ایده آل برای کامپوزیت های دندانی نیستند. معاینه برای تعیین اینکه آیا بیمار کاندید مناسبی برای این نوع دندانپزشکی زیبایی است یا خیر انجام می شود. اگر بیمار از بیماری لثه رنج می برد، دندان های ضعیف یا سایر مشکلات دندانی دارد، کامپوزیت دندان ها گزینه ضعیفی هستند. ونیرها همچنین برای افرادی که مستعد دندان قروچه هستند گزینه خوبی نیست زیرا انجام مکرر این کار در طول زمان می تواند آسیب جدی به کامپوزیت دندان ها وارد کند.

اگر کامپوزیت دندان‌ها برای بیمار مناسب نیستند، گزینه‌های دیگری مانند باندینگ دندان یا سایر درمان‌های ارتودنسی در دندانپزشکی زیبایی وجود دارد. این گزینه ها بهتر است در طول معاینه با یک دندانپزشک حرفه ای صحبت شود.

اطلاعات بیشتر در مورد کامپوزیت دندان ها

ونیرها در اصل پوسته های توخالی دندانی هستند که به سادگی روی دندان های موجود شما قرار می گیرند. آنها با تغییر شکل، رنگ و اندازه دندان ها عیوب را پنهان می کنند. کامپوزیت دندان ها از سرامیک یا چینی ساخته می شوند و اغلب از اجزای کامپوزیت نیز ساخته می شوند.

معمولاً وقتی دندان‌های بیمار به حدی لکه‌دار می‌شوند که درمان‌های سفیدکننده دیگر جواب نمی‌دهند، دندانپزشکان به سراغ کامپوزیت دندان‌ها می‌روند. البته، شاخص‌های دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد کامپوزیت دندان‌ها به طور مثبت بر زندگی بیمار تأثیر می‌گذارند:

·         بیمار در دندان های موجود خود شکاف دارد.

·         بیمار دندان هایش کنده شده است.

·         بیمار در اثر ساییدن دندان ها فرسوده شده است.

·         بیمار دندان هایش شکسته است،

·         بیمار علائمی از فرسایش روی دندان دارد.

·         بیمار دارای دندان های ناهموار و بدشکل است.

·         بیمار دندان هایی دارد که به درستی تراز نشده اند.

در تمام موارد فوق، کامپوزیت دندان‌ها به مشتری کمک می‌کنند تا لبخندی را که مشتاق آن است و سزاوار آن است، دریافت کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مراحل کامپوزیت دندان اینجا کیلیک کنید..

ونیرها چگونه اعمال می شوند؟

هنگام آماده سازی دندان ها برای چسبندگی کامپوزیت دندان، نیم میلی متر مینای دندان از هر دندانی که با کامپوزیت دندان پوشانده می شود، برداشته می شود. این کار کمی فضا را برای قرار دادن کامپوزیت دندان ایجاد می کند و اطمینان حاصل می کند که کامپوزیت دندان بزرگتر از دندانی که پوشانده شده به نظر نمی رسد. قبل از برداشتن مینای دندان، یک داروی بی حسی برای کمک به راحتی بیمار تجویز می شود. سپس برداشتی گرفته می شود تا اطمینان حاصل شود که کامپوزیت دندان های ایجاد شده توسط آزمایشگاه دندان با اندازه های مورد نظر و ابعاد دقیق مورد نیاز برای تناسب بهینه مورد نیاز است. کامپوزیت دندان های موقت تا رسیدن کامپوزیت دندان های سفارشی جدید از آزمایشگاه دندانپزشکی قرار می گیرند. این روند معمولا بین دو تا سه هفته طول می کشد.

مزایای ونیر

کامپوزیت دندان فواید متعددی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

·         دندان هایی که درست مانند دندان های طبیعی شما در زمانی که در شرایط بهینه بودند ظاهر و احساس می کنند.

·         دندان هایی که به دلیل پرسلن یا سرامیک استفاده شده بسیار مقاوم در برابر لکه هستند.

·         دندان هایی که لبخندی را که آرزویش را داشتید به شما هدیه می دهند.

·         دندان هایی که با مراقبت صحیح می توانند تا ده سال دوام بیاورند.

·         دندان هایی که طوری طراحی شده اند که همانطور که می خواهید لبخندتان به نظر برسد.

·         دندان هایی که دیگر شکافی ندارند.