سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه تشخیص دهیم که شن و ماسه فیلتر شنی استخر نیاز به تعویض دارد

نظر

اگر شما یک استخر در حیاط خلوت دارید، به احتمال زیاد یک فیلتر شنی دارید زیرا آنها محبوب ترین نوع هستند. فیلترهای شنی استخر نه تنها نسبتا ارزان هستند، بلکه در بیرون کشیدن آلاینده ها از آب استخر شما نیز موثر هستند. با این حال، برای اینکه فیلتر به درستی کار کند، باید گاهی اوقات ماسه را تعویض کنید.

چرا شن و ماسه باید جایگزین شود

شن و ماسه فیلتر استخر شما خشن و درشت شروع می شود، که به آن اجازه می دهد تا زباله هایی را که از داخل آن می گذرد ببرد تا از استخر شما خارج نشود. همانطور که آب در طبیعت خاک و صخره ها را فرسایش و صاف می کند، ذرات ریز شن درون فیلتر شما را نیز صاف می کند.

در نهایت ماسه فیلتر استخر صاف می شود. بدون سطح ناهموار، ماسه نمی تواند روی ذراتی که قرار است فیلتر کند، بچسبد. هنگامی که به آن نقطه رسید، باید آن را با ماسه تازه و خشن جایگزین کنید که می تواند به طور موثر آلاینده ها را فیلتر کند. تعویض شن و ماسه بخشی از نگهداری معمول استخر است، بنابراین دانستن علائم در انجام این کار مهم است.

به تقویم نگاه کنید

می توانید از زمان بندی به عنوان یک دستورالعمل کلی برای زمان تعویض شن فیلتر استخر خود استفاده کنید. معمولاً بعد از حدود پنج سال نیاز به تغییر دارد. تغییرات شن و ماسه خود را پیگیری کنید و شروع به جستجوی علائم دیگری کنید که نشان می دهد با نزدیک شدن به علامت پنج ساله نیاز به تغییر شن دارید. با این حال، گاهی اوقات ماسه شما باید زودتر تعویض شود، و گاهی اوقات ممکن است طولانی تر شود. جست‌وجوی علائم دیگر می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا مشکل ماسه است یا خیر.

ظاهر آب را بررسی کنید

وقتی شن فیلتر استخر خیلی کهنه شود دیگر نمی تواند کار خود را انجام دهد. به همین دلیل می تواند ظاهر آب استخر شما را تغییر دهد. از آنجایی که فیلتر کار خود را به درستی انجام نمی دهد، ممکن است ابری یا کمتر شفاف به نظر برسد. اگر ترکیب شیمیایی آب شما کاملاً مناسب نباشد، ممکن است این اتفاق بیفتد، بنابراین آب را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که این مشکل نیست.

به دنبال Balling یا Channeling باشید

شن و ماسه همچنین اگر به پایان عمر مفید خود نزدیک شود شروع به عملکرد متفاوتی می کند. ممکن است متوجه شوید که گلوله های شن فیلتر استخر بالا می رود یا توده های شن به استخر شما ختم می شود. یکی دیگر از تغییرات ماسه می تواند کانال های ایجاد شده توسط آب باشد. ماسه شکسته بر فشار در فیلتر تأثیر می گذارد و آب در نهایت شروع به ایجاد کانال هایی می کند که از شن عبور می کند. در این مرحله، ماسه دیگر آب را فیلتر نمی کند.

طول چرخه شستشوی معکوس را در نظر بگیرید

گاهی اوقات به دلیلی غیر از صافی و کهولت سن نیاز به تعویض ماسه دارید. وقتی شن کثیف یا چرب می شود، می تواند چرخه های شستشوی معکوس فیلتر شنی شما را کوتاه کند. آب به جای فیلتر کردن از طریق این ماسه های کثیف و چرب، کانال هایی را از طریق آن ایجاد می کند، بنابراین برای اینکه فیلتر به درستی کار کند، باید شن را عوض کنید.